Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17
  1. #1

    Post Yeni başlayan bir oyuncunun gördükleri ve önerileri!

    Öncelikle merhaba;
    Knight Online'a yakın tarihte başlamış biri olarak görüşlerimi ve önerilerimi sizlere sunmak istedim, bu yazıyı yazma amacım birçok oyuncu gibi eski dönemlerde oynamadığımdan, açılan sunucuların durumunu geçmişteki tecrübelere dayanmadan incelemek ve birkaç öneride bulunmak.




    İlk olarak Knight Online'ı yaklaşık 2 aydır oynuyorum, eminim diyeceksinizdir ki; 2 ayda ne kadar şey öğrenebilirsin ki bu oyun hakkında?
    Cevabım, gayet fazla. Her ne kadar bu oyunu oynamasam da 2 farklı MMORPG tecrübem oldu (tabiiki oyuncu olarak), bunlardan biri hikaye tabanlı bir MMORPG, diğeri ise PvP odaklı bir MMORPG idi. Knight Online'ı bu iki oyunla kıyasladığımda grafikleri-motoru daha eski olmasına rağmen farklı bir içeriğe sahip, "İnsan Temelli Olması". Ne mi demek istiyorum burada? Pazar kurmak istiyorsanız karakteriniz pazarda durmak zorunda, oyunda noah - eşya düşürmek istiyorsanız karakteriniz uzun süreler yaratık öldürmek zorunda, yani herhangi bir işlem için gerçekten zaman ve emek harcamak zorundasınız, bu da sizi diğer insanlarla ilişkiye sürüklüyor. Eşya satarken pazarlık yapmayı ilk defa bu oyunda gördüm gerçekten Bu iki ayda keyifli vakit geçirdim ona şüphe yok! Gelelim dert yandığım konulara...

    1-Hileler:

    Hangi oyunda yok ki bu hile kullananlardan, ancak bu oyunda oran biraz fazla göze çarpıyor. Hile Rapor ve Anti-Hile sistemleri çalışsalar da oyunun çoğu kişi tarafından "Para Kazanma Aracı" olarak görülmesi, hilecilerin iştahını daha da kabartıyor. Para mevzusuna da sırası geldiğinde değineceğiz.

    2-Eşya düşme-güçlendirme oranları listesi eksikliği:

    Resmi olarak paylaşılmış bir liste bulunmaması, neyi nerede aramam gerektiğini bilmemem anlamına geliyor. Bir de bunun yanına düşük ihtimalli eşyaları ekleyince çoğu yaratıktan düşen eşyalar benim için hala sır. Bir de bunun üstüne yeni eşyalar eklendiğinde veya var olan eşyaların düşme ihtimali değiştiğinde harcanan vakit havuzda kürek çekmeye dönüşüyor.

    3-Eklenen ve Kaldırılan NPC'ler

    Bu madde üstteki madde ile bağlantılı aslında, oyunda sürekli metotların değiştirilmesi (mesela yetenek açma, mythrill set edinme, eşya kırdırma), karakterine yapacağın yatırımlarda kafa karışıklığı yaratıyor. Bu da gerçek hayatta olduğu gibi piyasalarda durgunluğa sebep oluyor

    4- Napolyonlar

    İyi eşyalar düşen bir yerde görev yapmaya çalışırken sana "Sen burayı çocuk oyuncağı mı sandın kaaaarrrşim?!?" diyenler, boş yer bulamadığında kurduğun KS partiye "Dedemin dedesi de bu slotta kasardı, derhal burayı terket!" diye saçmalayan insanlar. Tek dertleri oyundan birkaç kuruş kazanmak olmuş durumda, ve bu oyuna ciddi bir zarar veriyor. Exp partilerinde kasan insanları yine bir nebze anlayabiliyorum, karakterlerini geliştirmek için bir devinim kurmak istiyorlar, ancak diğer slotlar?

    Bir de Ronark Land'deki güneş gibi parıldamayı 3 günde başaran insanlar var. Ben 2 ayda parlak yanıp sönmeyi anca becerebilmişken... Söylendiğine göre arabasını kurban etmiş gerçek hayatında, ve 3. günün şafağında Tanrı Pathos onu +9 eşya setiyle kutsamış.

    Tam bir altın humması....


    5-Sürekli değer yitiren eşyalar ve oyun parası

    Oyunda düşen eşyaların (burada değerli olanlardan bahsediyorum, değersiz olanlar NPC'lere satılarak oyun parasına dönüşüyor) anvil haricinde bir çıkışı olmaması, ve noah'ı sadece insanlar arası ticarette kullanıyor olmamız. Pot ihtiyacımızı PUS'tan, diğer kullanacağımız eşyaları slotlardan karşılıyoruz ve en büyük harcamamız kapı geçişleri! Oyunda her anda her yerde noah düşüyor ve bu karakterler üzerinde birikiyor. Oyuna sürekli bir enflasyon hakim. Bir gün Trina eşyası 35M iken sonraki gün 60M e yükselebiliyor. Silahların fiyatlarıysa daha uçuk değişebiliyor. Özellikle eşya güçlendirmesi yapacağım veya alacağım zamanlar bunları düşünmek beni gerçekten yordu.



    Bunlara çözüm önerisi getirmemek bir mühendise yakışmaz, bu önerilerin çoğu forumda zaten okuduğum şeyler ancak tekrar yazmakta bir sakınca görmüyorum.

    Öneriler

    1-Daha eski zamanlardan oynayan arkadaşlarım bir şerif sisteminden bahsetti, insanları yasaklayabilen moderatörler. Çağ dışı bir sistem olsa da, en azından seçilecek moderatörlerin veya şanslı insanların hile raporları öncelikli ve hatta mümkünse anında kontrol edilmeli. Bu sayede hileden arınmak daha kolay olur. Şanslı insanları nasıl seçeceğiniz size kalmış, forumda aktif olanlar gönüllülük esasıyla böyle bir sisteme dahil edilebilir.

    2-Avrupa ve Amerika kıtalarında kumar içerikli her şey için ihtimal ve oran listesi açıklanmak zorundadır(Evet, şans içerikli her şey kumardır. Hayır, kumar her zaman kötü bir şey değildir). Bildiğim kadarıyla ülkemizde böyle bir zorunluluk yok ancak bunun paylaşılması oyundaki hurafelerin azalmasının yanında oyuncuların da bilinçlenmesini sağlayacaktır. Fareyi 3 defa başının üstünde çevirip sağ ayağını kaldırarak eşya yükseltmeye çalışan oyunculara da bir iyilik olmuş olur.

    3-Oyunla alakalı bir akış planı sunulmalı. Bu sunucu bu zaman açılacak, şu tarihte şu değişiklikler olacak, şu tarihte şu eşyalar eklenecek gibi. Bu sayede oyuncuların yaşayacağı sürprizler azalır.

    4/5-İnsanlar düşürdüğü paraları ve eşyaları karakterini sonraki güne hazırlamak için kullanıyorlar, bu güzel bir şey, fakat oyunun bu kadar PUS'a bağımlı olması ve PUS'taki fiyatların Ağrı Dağı'nın eteğinde değil zirvesinde gezmesinden dolayı insanlar bunu bir zorunluluk olarak görüyor. Bir indirim veya fiyat politikası revizesi kesinlikle gerekli.

    Oyundan eşya çıkışını sağlamak adına bir defa giyilen eşyalar o karaktede bir daha açılamamak üzere bağlanmalı.(Para vererek bunu aşabileceksek ne gerek var böyle bir sisteme?). Zırh Kullanıcısına göre dövülür ve kılıç kullanan kişi onu kendine göre şekillendirir. 1,60 boyunda bir insanla 2,05'lik bir insanın aynı raptoru kullanmasını bekleyemeyiz. Sanırım bu sistem yeni sunucularda olmayan Krowaz eşyalarında var, tüm eşyalar için getirilirse gerçek para ile eşya alışverişine büyük bir darbe vurulur. Bu eşyalar tabii ki güçlendirmeye açık kalmalı. Güçlendirdikten sonra kullanmayacaksan, neden güçlendiresin ki(sadece o giyilmiş eşya için geçerli bu söz, kutudan veya slottan düşeni güçlendirip satabilirsin)?

    Oyunda pek çok sarf malzemesi varken, NPC'lerden hiçbir şey almaya ihtiyaç duymuyorsunuz. PUS'taki premium potlardan tutun, slotlardan düşen güçlendirme parşömenlerine kadar... Genel eşya düşürme oranlarını azaltmak yerine sadece bu premium potlar ve slottan düşen parşömenler kaldırılsa, tek gider kaynağımız ışınlanma masrafı olmaktan çıkar. Bunu dengelemek için gereken veri de tutulan kayıtlarda mevcuttur diye düşünmekteyim.



    Vaktiniz yoksa "Öneriler" kısmına bakabilirsiniz.


    Eğer baştan sona kadar okuyan varsa teşekkürlerimi sunuyorum.İyi eğlenceler.
    Dipnot: İşkur linkinden haberdarım

  2. #2
    Baştan sona okudum helal olsun diyecek birşey bırakmamışsın

  3. #3
    Member Erdberg1030's Avatar
    Join Date
    Jan 2019
    Location
    Vienna
    Posts
    48
    Nickname
    Piva
    Class
    KO -> Warrior
    Clan
    Supreme
    Race
    El-Morad
    Baştan sona okudum, neredeyse tamamına hak verdiğim maddeler var. Sorun şu ki, oyun yapımcıları Kore'de ve NTTGame sadece dağıtım ve iç düzen ile ilgilenebiliyor. Kore'ye bu mesajlar iletilecek de, onlar oturup plan yapıp üzerinde çalışacak da biz de göreceğiz. Bu oyunu çıkaran adamlar şuanda emekli olmaya yaklaştılar ve maalesef bu oyundan bu kadar para kazanıyorlarken hala yatırıp yapıp kullanıcılarını memnun etmeye çalışmıyorlar. Bizlere alışkanlık olduğu için bırakamıyoruz bu oyunu. Eskiden okul hayatımızı bitirirdi, şimdi evililik, aile ve iş hayatımızı bitirme evresine getirecek neredeyse, o derece seviyoruz ve bağlıyız ama gel gelelim elini taşın altına koyan yetkili birileri yok. NTTGame elinden geleni yapıyor, belki çabalasa biraz daha fazlasını yapabilir ama onlar da yorulmuşa ve kullanıcı ile yapımcı arasında kalmaktan sıkılmışa benziyor.

    Ama sana tamamen katılıyorum.

    +1

  4. #4
    Yetenek açma yönteminin değişmesi ve %60 can parşömeninin kalkması hala değişimlerin gelebileceğini gösteriyor, yayıncı firma uygun görülen değişiklikleri istediğinde yapımcı firma hala uyguluyor. PUS'tan eşya kaldırılması ve drop değişikliklerini birleştirince 5. Maddenin hayata geçmesi zor gibi gözükmüyor Yorumun için ayrıca teşekkürler.

  5. #5
    Senior Member xunspokenx's Avatar
    Join Date
    Nov 2016
    Location
    Istanbul
    Posts
    185
    Class
    KO -> Warrior
    Server
    KO -> Ares
    Race
    Karus
    Her konuda katılıyorum ama ks konusuna katılmıyorum. Parti de yer bulamadıysan Ks parti kuramazsın, bu çok hoş karşılanmayan bir durumdur bu oyunda ve adın ks'ci ye çıkar. Oyun ekip oyunudur, iyi bir ekibe dahil olursan kimseye ks atmak zorunda kalmazsın. İyi bir ekip ile oyunun her etkinliğini birlikte sorunsuz yaparsınız.

  6. #6
    Sabah jrsine girmeden once okudum bu konuyu , mukemmel bir yorum %90nina katiliyorum ama silinir diye yazmamistim. Silinmedigini gormek guzel ben 2004ten beri araliklarla bu oyunu oynuyorum fakat yepyeni bir kisinin bakis acisi mukemmel derece guzel ve bence oyuna arti katabilecek bir yazi. Ama tabi hicbiri gerceklesmeyecegi icin sadece okuyup yorum yazmakla geciniyorum

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2019
    Posts
    424
    Yol yakınken dön arkadaşım bu oyunu düzeltecekleri yok inan yok hayal satarlar anca o gelecek bu gelecek diye inanma sakın biz senelerdir bu lafları duyuyoruz bir arpa yol ilerlemedi bu oyun oynanış bazında.

    Para ve illegal program satan sitelerle beraber hareket ediliyor siz bu yönetimden samimiyet yada oyunu düzeltmelerini beklemek nasıl bir saflık olacağının farkındasınızdır umarım.

    Biz oynuyoruz zaman geçiriyoruz şuanda uzun soluklu yada ömürlü olmayacak serverlar o bahçe farmını bir clana verdiler bf gelmeden fragmentleri soktular ama seri quest görevi npc si geldiğinde birileri para kazanıcak diye server ömrü kısa olacak diye kapadılar... Peki fragmentler bahçe farmı server ömrünü kısaltmıyormu? neyse burada oyuncuları tamamen yarışın içine sokan bir sistem yok onun için debelenmeninde manası yok.

  8. #8
    Junior Member
    Join Date
    Dec 2014
    Posts
    12
    Quote Originally Posted by lBlackRavenl View Post
    2-Avrupa ve Amerika kıtalarında kumar içerikli her şey için ihtimal ve oran listesi açıklanmak zorundadır(Evet, şans içerikli her şey kumardır. Hayır, kumar her zaman kötü bir şey değildir). Bildiğim kadarıyla ülkemizde böyle bir zorunluluk yok ancak bunun paylaşılması oyundaki hurafelerin azalmasının yanında oyuncuların da bilinçlenmesini sağlayacaktır.
    Bildiğim kadarıyla Nttgame(Game Cafe Services) Irvine, California menşeili bir Amerikan şikettir.

  9. #9
    Junior Member
    Join Date
    Jan 2017
    Posts
    15
    ++++++++++++++

  10. #10
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2018
    Location
    Kocaeli
    Posts
    970
    Nickname
    Charybdis
    Class
    KO -> Priest
    Server
    KO -> Olympia
    Race
    Karus
    Bu oyun Türkiye'ye ilk geldiği zaman da oynuyordum şimdi de oynuyorum. Tabi ki ara verdiğim dönemler oldu ama hiç tamamen kopmadım. Şöyle anlatayım

    1- Şerif sistemi yüzünden onlarca kişi haksız yere ceza yedi. Şimdi adam "GM command" ile banlanıyor gelip forumda haksız banlandım diye yaygara koparıyor onlarca kişi de ona inanıyor. Orada "Sherrif command" yazarsa neler olur kestiremiyorum ben. Ama yine de hile konusunda daha çok yol kat etmeleri lazım.

    2- Drop listesi ve upgrade gem kutu oranları hiç bir zaman açıklanmadı ve açıklanmasının çok bir şey değiştireceğini sanmıyorum. Ama yardımcı olacaksa hangi İtem hangi yaratıktan düşer Google'da onlarca bilgi bulabilirsin. En azından Md kasacaksan harpy türünde takılman gerektiğini öğrenirsin. Ama düşme ihtimalini öğrenmen zor.

    3- Yetenek açma 2 senedir gündemde olan bir konu. Aynı şekilde mitril ve diğer özellikler eski sunucularda zaten aktif olan, yeni sunuculara da zamanla ekleneceği bilgisi verilen özelliklerdi. Ve bunların habersiz gelmesi hepimiz için daha iyi. En basitinden old takı kırdırma açılacak deselerdi parası olan haberi olmayan adamlardan 250-300 k karşılığı dandik takıları toplayıp narki açıldığı gün parasını 10a hatta 15e katlayacaktı. Yani böyle habersiz gelmesi çok daha iyi. Bı nebze olsun "para parayı çekiyor" lafını geri planda bırakıyor.

    4- Yeteri kadar güçlü parti kurabilirsen istediğin slota çökebilirsin kimse karışamaz

    5- Ve maalesef pus itemlerinin oyun içi fiyatlarını dolaylı yoldan GB alım-satım yapan siteler belirliyor.
    "İteminCashDeğeri"/80x"DolarKuru"/"1mCoinsinSiteFiyatı" = "OyunİçiDeğeri"

    Asıl çözüm buraya gelmeli. Kimse gb alıp satmazsa bu sayılanların bı çoğu yoluna girer bence

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •